elinastradtjack

Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Elina Johansson - 8 maj 2010 12:48

Hallo (:


Var ett tag sedan jag skrev ett inlägg nu och tyckte det var dags att visa de smycken jag brukar tillverka i luffarslöjd. I det förra inlägget fick ni en förhandstitt på de halssmycken i form av hjärtan som jag skapar och här kommer fler bilder på dem tillsammans med några kors jag knåpade ihop lagom till min konfirmation. 


 

Materialet till hjärtana är 1.1mm silvrig galvaniserad tråd fylld med rocaillepärlor till stommen och 0.3mm silvrig smycketråd till "trasslet", även den dekorerad med rocaillepärlor i olika färger.


Foto: Skribent på BT.

Materialet till korsen är två bitar 2mm svart järntråd som sedan hålls samman av några varv 0.3mm färgad smycketråd. Korsen är ca 6-7cm höga. 



Ha det bra! 

//Elina

Skapa flashcards