elinastradtjack

Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Elina Johansson - 15 maj 2010 15:31

Nu när arbetet i fält är klart så hoppas jag verkligen att jag får mer tid över till min trådtjack. De timmar vi har haft ledig under de senaste veckorna har jag, såsom många av mina klasskamrater, spenderat sovandes. Jobbigt men fruktansvärt kul har det varit att äntligen få använda sina kunskaper och leka riktig arkeolog för några dagar.


Strax innan vi drog ut i fält kom i alla fall denna lilla trådslöjdsflicka till världen. Tog dock ett tag innan jag fick tummen ur och fotade henne..


  


Helt klar är hon inte då det fattas en fot av cement så att hon kan stå stadigt och även en blomma i form av korthållare som hon ska hålla i sina händer (därav den till synes onödiga tråden som hänger vid hennes ena hand). Detta kan jag dock inte fixa förens ett besök hos mor och far görs så jag kan få tillgång till lite cement.

Efter besök på landet lovar jag en uppdatering här i bloggen om hur slutresultatet blev.


    


Flickan består av 1.5mm svartglödgad järntråd till stommen och sedan 0.7mm svartglödgad järntråd som är virad i många, många varv därom.


Trevlig helg!

//Elina 

Ovido - Quiz & Flashcards