elinastradtjack

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

How to create Tree Sculpture

Av Elina Johansson - 11 januari 2011 20:31

Fick en bok av papps i julklapp som jag tänkte visa upp här.


Boken tar upp, som titeln beskriver, steg för steg hur trädskulpturer tillverkas av ståltråd. Med hjälp av bilder och utförliga texter visas hur vide, ek och vindpinade träd enkelt och med lite god vilja kan framställas. Nämnas ska också att boken är på engelska, dock ingen speciellt svår engelska.


  


Jag har tidigare tillverkat träd i luffarslöjd, vilka ni kan se här, men mina har inte någon fot. Hur man gör en fot eller ”mark” till sina träd finns och en beskrivning på i boken.


Författaren är Sal Villano och boken är utgiven av Xlibris Corporation år 2005.

Bilden är hämtad härifrån. Boken finns bland annat att köpa på bokus.se.


Ha det bra!

/Elina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina Johansson - 12 april 2014 14:30

Hej igen! (:       Nu var det återigen otroligt längesedan jag skrev ett inlägg här. Det är ju nästan så man skäms.. Då bloggen har fått lida det sista så har jag beslutat mig för att lägga ned den och istället hittar ni mig på inte mindre än två...

Av Elina Johansson - 21 november 2013 11:27

Efter många om och men finns jag nu även på facebook! Det tog ett tag men nu är sidan Elinas Trådtjack up and running, så kika gärna in där en sväng för att se det senaste som hänt samt så får ni gärna passa på att gilla min sida när ni ändå är där ;...

Av Elina Johansson - 20 november 2013 13:47


Julmässan på Gränsö Slott i Västervik visade sig vara en väldigt mysig och trevlig mässa. Vi får se vad som händer nästa år om jag åker tillbaka dit eller om det istället blir julmässan på Huseby bruk (eller kanske båda ;)). Hur det än blir nästa...

Av Elina Johansson - 17 september 2013 19:01

Hallo igen! (:   För ett tag sedan blev jag inbjuden till att medverka på en julmässa som jag hört en hel massa gott om, nämligen julmässan på Gränsö Slott! Jag har nu anmält mig och den 1-3 november hittar ni mig i Västervik på just Gränsö slott...

Av Elina Johansson - 20 april 2013 14:21


Hej allihop! (:    Så var det snart dags igen för ett besök på den årliga slöjdmässan i Hjo den 12-14 juli! Som vanligt hoppas vi på bra väder och många besökare. Mig hittar ni återigen på plats 131, alldels i närheten av kansliet.    Öppetid...

Skapa flashcards