elinastradtjack

Alla inlägg den 24 juli 2011

Av Elina Johansson - 24 juli 2011 14:50

Hallo! (: 


Tänkte att det är dags att göra ett nytt och uppdaterat inlägg med nyare (och förhoppningsvis bättre) bilder på de strutar jag tillverkar i luffarslöjd. Det tidigare inlägget hittar ni här. Strutarna är väldigt populära på vilken marknad jag än besöker och är en uppskattad present av många!



Strutarna fungerar som värmeljushållare och har en lite ljuskopp att placera ett värmeljus i högst upp. Ljuskopparna är inköpta på bland annat Ikea och Duka.  





Precis som jag beskrev i det förra inlägget kring strutarna så använder jag mig utav svartglödgad järntråd i två olika dimensioner, 2mm och 0,7mm. Dekorerar även strutarna med roccailepärlor i olika färger för att få lite liv i föremålet, pärlorna glimmar fint när ljust är tänt. 

  

   

Har fått en del frågor kring de krokar som mina saker hänger i vid marknader och utställningar, även dessa är handgjorda av mig och det följer med ett litet paket på fyra stycken krokar till varje föremål gjort av den svartglödgade tråden som är tillverkat för att hängas. En utav krokarna är dessutom lite större och kan på så sätt hängas runt en gardinstång eller liknande. 

På den översta bilden i det här inlägget kan ni se att strutarna hänger i handgjorda krokar. 


Ha det så bra allihop!

//Elina



Ovido - Quiz & Flashcards