elinastradtjack

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Elina Johansson - 10 oktober 2011 18:21

Hallo! (: 


Fick idag ett väldigt glädjande besked på mejlen! Som några utav er redan vet så anmälde jag mig i början av sommaren till en konsttävling annordnad av Boplats här i Göteborg. Ni som vill veta mer om själva tävlingen kan läsa det här


Tävlingen går ut på att man som konstnär ska fånga sin egen känsla av hur hon/han upplever Göteborg och beskriva det med en tavla, skulptur eller foto.

Sagt och gjort! Så för ca två veckor sedan lämnade jag då in mitt bidrag till tävlingen (det blev en skulptur i luffarslöjd) och fick efter två nervösa veckor nu reda på att jag blivit uttagen till att medverka på utställningen. Som uttagen till den här utställningen har jag även chansen att vinna ett stipendie på 5000kr!


Därför vill jag härmed bjuda in alla er som kan/vill/har lust eller helt enkelt inte har något annat för er på fredag (14 oktober) att komma på denna vernissage. Det är öppet mellan 18.00-20.00 (prisutdelning 19.00) och hela spektaklet sker i Boplats lokaler på Rosenlundsplatsen 1 här i Göteborg. Boplats bjuder även på dricka och tilltugg under kvällen.


Nu ska jag springa iväg och ringa alla jag känner och sedan hoppa lite av glädje!

Ha det bra allihop!

//Elina


Skapa flashcards